glömmer ALDRIG ♥

 7 maj
2006
Så kom min EFTERLÄNGTADE syster 



Jag minns att jag ringt någon månad tidigare och frågat mamma om jag kunde "ta på mig" ett pass på jobb den 7 maj mellan kl.06.45-14.15 då jag visste hon va beräknad att komma omkring dessa dagar.
Mamma svarade "ja det är lugnt för det är ju långt kvar och vad är oddsen att hon kommer just den dagen, just den tiden".
Varför jag frågade va för vi hade planerat att jag skulle va med under förlossningen och såg så himla mycket fram emot detta (självklart pirrigt och lite nervöst också) och hade dessutom varit med på ultraljud flera gånger och på fostervattensprovet (genom detta får man svar på t.ex. om fostret har någon kromosomrubbning t.ex. Downs syndrom, har vissa speciella infektioner, ryggmärgsbråck och vissa hjärtmissbildningar men även könet)
Glömmer aldrig när mamma fick svar från detta prov, ringde mig och berätta allt va bra och att jag skulle gissa könet.

(när jag sa detta grät och skrattade jag samtidigt av glädje och lycka)
Jag:
-en pojke!
Mamma:
-Nej...
Jag:
-En flicka?!!!
Mamma:
-Ja, vad skulle det annars ha blivit...haha..



Jag blev så glad!
Min älskade prinsessa skulle komma



Söndagen den 7 maj kom och jag gick till jobb som vanligt och hade absolut inte i tanken eller någon oro över denna dag. En månad hade ju gått sen jag frågade mamma om jag kunde ta på mig detta pass.
Men TJI FICK JAG! :-)



Söndagen den 7 maj 2006
kl.13.03
Så kom Mollie till stora världen
Hon vägde 3615g och va 51cm lång.





Tog bussen till sjukhuset DIREKT efter jobb och minns det va fint väder, solen sken och utanför KK satt mamma med sin vännina på en bänk.
Räckte med att jag såg mamma så kom tårarna.
Vi gick upp tillsammans och då fick jag se henne.
Höll henne, pussa henne, luktade på henne, kände på hennes fötter, händer, lilla näsan och sa till henne:
-Älskar dig min vackra prinsessa



Gunga har vi gjort massor då det är något hon verkligen tycker om :-)

Kommentarer
Postat av: moomer

Hej Sötisar,:) va inne och tittade på bilder. TACK

Oooh!! va fina ni är.:):) de är ju från 10-an

Stora Bamsekramar.

2012-04-01 @ 14:01:23
Postat av: moomer

Hej Sandra,

vill på detta vis gratta Molli imorgom 7 maj

Bamsekramar på dig

2012-05-06 @ 21:57:19
Postat av: Anonym

TACK :):):):)
Bamsekramar

2013-04-28 @ 21:06:33

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0