Varför ser man bara utsidan?!

Varför blir man dömd på utseendet?
Varför ska man behöva bli uttittad?
Varför ska man behöva dölja sig?



...förstår mycker handlar om okunskap och har dels förståelse över att folk kan titta och undra
(trots det är jobbigt och skapar ångest av blickarna och tanken över vad de änker om en)
...men att bli dömd och stämplad som ett "psykfall" som aldrig vill bli frisk pga. hur man ser ut har jag, tyvärr allihopa, ingen som helst förståelse för.



VEM vill ständigt dölja sin kropp, tänka på vad man ska ha på sig, inte längre "våga" gå till stranden, ha kortärmat på sommaren, få en att hindra våga börja spela innebandy i ett lag osv, osv, osv, ovs.



Önskar alla kunde se MIG och inte mina "fel", misslyckanden, ärr....ja, helt enkelt USIDAN!



Jag som person drömmer om en framtid att hjälpa andra.
Har ännu inte "bestämt vilka" :-) då jag egentligen älskar att finnas för och hjälpa till allt ifrån vänner, äldre, andra som har/har haft liknande bakgrund som en själv.
Sen brinner jag för barn! haha...vilket jag redan gjorde när jag själv va ett :-)
Så kanske blir det barn jag vill jobba med, hjälpa som man t.ex. vet/misstänker far illa genom att t.ex. använda sig utav bildterapi
(om det kallas så när man hjälper och försöker "fiska" fram hur det egentligen är t.ex. där hemma)
eller genom att "leka fram information" genom exempelvis dockor m.m. utan att det blir något obehagligt för barnet,



Se MIG, min personlighet, inte mitt yttre SNÄLLA!
Jag som person är en som älskar naturen, pyssla, barn, inreda, rita, hjälpa till, djur, vänner, innebandy osv, osv, osv, osv!
Jag som person är inte något yttre!
Jag som person har en personlighet också där inne!



Måste bara avsluta med lite roliga bilder som visar jag älskar naturen, skogen och fotografera...haha...barn på nytt i skogen eller?!...haha....

Kommentarer
Postat av: moomer

ville bara säga hej. kämpa på

bamsekramar

2012-04-30 @ 07:35:32
Postat av: moomer

hej, fina bilder

vill bara säga hel

Bamsekramar

2012-05-04 @ 17:53:25

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0