Mest hästar...men...

...också lite "nytta".
Eftersom jag här, öppet, skrivit var jag är osv så kan jag ju också skriva om lite framsteg och sånt. Eller ja, framsteg har jag kanske inte "hunnit med än" men...men...andra saker. Det där ordspråket (eller vad det kallas)
"Man lär sig utav sina misstag"
Det kan man säga har hänt mig både igår och idag. Gårdagens upptäckt = "HATA kokoslukt"...upptäckte detta i duschen.
Att jag redan för det första tar behovsmedicin före duschen är inget nytt men igår fick jag en ångestattack pga en duschtvål som luktade kokos. Väcktes massor med minnen. Svårt att förstå eller förklara för någon som inte upplevt detta själv.
Man kan jämföra det med sån "DejaVú" som många (vad jag vet) upplevt någon gång. När man får en sån stark känla att "detta har hänt förut, detta har jag varit med om förut"....det kan man jämföra det med...fast denna känsla är något utav den värsta känsla man kan känna.
Så ja, fram till saken... gårdagens lärdom = "Lukta ALLTID på tvålen före du använder den"

Jag har även lärt mig en sak idag. Det är såhär att man ska helst va uppe till k.09.00 här.
Dagens upptäckt= "Jag ställde klockan och va uppe i goood tid men märkte att ingen annan va uppe?" Skumt...men..men jag satte mig och kolla på tv. Sen (ett par timmar senare) började det droppa in folk i huset. Jag får då reda på att det är sovmorgon pga. helgdag.
Hahaha...så ja... dagens lärdom = "Titta i kalendern efter helgdagar och sooooov ut...haha.."

Nu till något helt annat. Igårkväll va en sån där jobbig kväll...man tyckte synd om sig själv, kände sig typ ensammast i världen =) Ja, det är faktiskt tufft att komma till ett nytt ställe och alla andra känner varann...men...men..det blir förhoppningsvis bättre snart. Det va snö ute, kallt och jag gick själv in i stallet... Vad är mysigare än en:

Lite fina bilder på några utav hästarna...

...och en tur till islandshästarna (där jag känner mig mest "hemma") och fotade en utav dom...han är så himla lik min favorithäst "Fille" när jag red i Höllviken på islandshästarna. Blir nog någon tur på honom någon dag =)


Kommentarer

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0