Längtan...

Så länge jag minns, ja, jag kan inte ha varit många år,

…har jag önskat mig en familj som för mig finns

Eller en helt vanlig familj som så många andra får,

...denna önskan har funnits med så länge jag minns

 

Jag har en tendens till att känna mig skyldig,

…att känna skuld över hur alla betett sig

Men jag blev faktiskt vuxen långt före jag blev myndig,

…är det då jag som ska lägga allt på mig?

 

Jag kämpar på och lär mig nya saker varje dag,

…vilket gör att dessa frågor dyker upp för första gången

För detta är första gången jag tvekar om felet är jag,

…vilket jag aldrig gjorde förr, jag va helt i skammen fången…

 

lite framsteg har jag nog gjort,

…och jag försöker leva på dessa framsteg och nya kliv…

Fast jag vet jag har en tendens till att allt ska gå fort,

…men det känns orättvist att jag (!) ska jobba för att få ett helt liv

 

Ska nu bara lära mig att inte skynda på,

…för det kan också bli fel…

För min strävan efter ett helt liv är vad jag vill få,

…men jag kämpar på för att jag vill verkligen bli hel…


Kommentarer
Postat av: Josephine

sv: tack :) allt bra idag ? :)

2010-01-29 @ 22:11:04
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: gissa vem

du vet om att jag finns och kommer alltid att finnas för dig.

2010-01-31 @ 18:58:29
Postat av: moomer

måste bara skriva en dikt



Trots att du ser mina försök till kärleksfulla meningar, fortsätter jag med stelfrusna händer att skriva ord.

Med blinda ögon läser du, med döva öron lyssnar du, och stum är du, inte av kraften i orden utan av den bittras ovilja att förstå.

2010-03-06 @ 13:59:52
Postat av: Anonym

Jag vet att det är orättvist att andra har förstört oss och det är vi som måste laga oss själva. Allting som har hänt kommer alltid finnas med dig, men jag hoppas du blir ett sådant där "maskrosbarn" som klarar dig ur all skit. Jag tycker om dig och kommer finnas där för dig. Du kan ringa när som heslt, det måste du veta. Jag är glad att du har öppnat dig för mig. Snart ses vi, närsta helg någon gång. Då ska du få en stor kram och massa kärlek. <3

2010-03-20 @ 12:50:56

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0