18 minus?!!!

Ja, riktigt, riktigt kallt är det! Är väääldigt trött på denna kyla. Fast inte på snön. Jo...eller, jag tycker såhär:

"Ska det nu så förbaskat va så jäkla kallt så kan snön ligga kvar för den är väldigt mysig, lyser upp kvällarna och glittrar sådär fint i solsken eller på kvällen när månen lyser starkt så glittrar varje träd och buske"









Sooommar. KOM!

Men ändå jobbigt med denna kyla nu. Man tar på sig lager på lager med kläder och ändå ska man frysa!
Och Kussen...NU vet jag vad du menar när det känns sådär i näsan när det är kallt...hahaha... (saknar dig )
Igårkväll blev det en biltur härifrån...tyvärr... Men jag såg ett vildsvin! Har velat se detta sen jag kom hit och personalen har berättat att vissa tjejer aldrig sett det under den tid dom varit här.
Samma sak med älg. Men det hoppas jag få se snart.
Men helt ärligt Kussen kan inget annat än att hålla med dig om att:
-"kommer det ett vildsvin hoppar jag ner i bäcken"
Att jag ens skrattade åt det. Fymig!!! ;-)
Naiva lilla Sandra har trott det är dom där "söta" som finns på djurparker.
Men NOPE det kan jag lova er att det inte va!!!
Hon jag åkte med i bilen har bott, här i närheten, hela livet (?) och hon sa att detta va förmodligen en riktigt stor hanne för den va ovanligt stor! Den gick långsamt över vägen, absolut INTE, rädd för bilen. Den va lika hög som upp till passagerar fönstret och då kan du ju bara tänka dig hur stor den är.
Ett vildsvin är lixom inte bara höga utan också väldigt breda.
Usch!!! Ja, Kussen. Naiva-Sandra erkänner nu också. Jag hoppar också i bäcken om jag får syn på något sånt i skogen!!!


Kommentarer
Postat av: Krullan

ÄNTLIGEN! Underbart att du förstår mig.



"Vildsvinet är ett sävligt och skyggt djur, som undviker kontakt med människor. Men känner det sig hotat kan det försvara sig kraftfullt. Spontana utfall mot människor är ovanliga, men alltför aggressiva hundar kan bli svårt skadade. Galten hugger nerifrån och upp med sina skarpslipade betar i underkäken. Suggan biter och tuggar. "



De är nog inte så farliga om man inte provocerar dom. Men jag tror ändå att de hade kunnat HOPPA PÅ EN! Är speciellt rädd för dom eftersom de skrämade mig och bailey en gång (vet inte om det var ett vildsvin, men det VERKADE SOM DET.... USCH!)



Visste inte ens att de var så stora som du beskrev... Men jag visste att de var större än vad du tror!!!!!



Ja, du är naiv gumman :)

Saknar dig också. Massa kärlek till dig...

2010-01-26 @ 17:59:22
URL: http://krullan.blogg.se/
Postat av: moomer

Hej Gumman.Ja kallt är det, 11 grader igår, när jag cyklade till jobb, så det kändes i näsan .Har åsså velat se vildsvin på riktigt, ska kanske tänka om. Älskar dig.Kram.

2010-01-27 @ 07:26:07
Postat av: moomer

ja sommar kom ,, nä vänta vi tar väl den underbara våren först????



måste fråga?? Den röda rosen, är det den du har gjort 2 små tavlor av. <3 <3,älskar dessa tavlor.



roser är röda

violer äro blå

smultron äro söta

och du lika så..kramar

2010-02-19 @ 16:29:17

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback