Fu*king jäv*a flashbacks!!!

Hur fan ska man orka?!!
Jag skulle göra en helt vanlig sak, en sak man normalt kanske kan stå och njuta i, känna sig fräsch efteråt...ja, en vardaglig jäkla sak. Dusch.
Denna gången va "flashbacksen" längre och värre än någonsin...känslan när man "kommit tillbaka" är att det PRECIS har hänt...man känner inte den fysiska smärtan, men den psykiska känns:

Lukten, smaken, skammen, rädslan...ja, allt!

Svetten rann på mig och jag kände jag inte orkade mer! Hur länge ska man orka med detta?!
Som jag nämnt förut...det som har hänt har hänt...varför måste det komma tillbaka på dessa sätt då?

Vill inte minnas mer! Vill inte se mer!

Fick väldigt, väldigt dåliga tankar och "planer" efteråt...men jag lyssnade och tog tag i det min terapeut sa till mig på senaste samtalet:
-Våga ta plats, du är inte till besvär, be om hjälp...vilken hjälp som helst!
Jag gjorde faktiskt detta...bad om att åka en ut en sväng...komma ifrån, komma på andra tankar.
Nu känns det bättre...men fy...detta är en riktigt tuff kamp!


Hur länge orkar man?!

Kommentarer
Postat av: tiger

vad duktig du är som bad om hjälp! heja dig! och förlåt, jag vill jättejättegärna titta i ditt album men jag mådde inte så bra. idag, snälla? om du orkar och fortfarande vill visa? puss

2010-02-18 @ 09:24:45
URL: http://madebytiger.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej :)

Vi har nog inte träffats, men jag har bott på Orana tidigare, är i eftervård nu...

Ville bara säga att jag tycker att du verkar vara så duktig! Bra gjort att be om hjälp!

Kram Sofia

2010-02-18 @ 14:06:42
URL: http://letmyselfgo.blogg.se/
Postat av: moomer

just,, du måste försöka att lära dig att ta plats,,och att försöka ta ett bestämt steg fram,,det här är jag,,jag finns,, Duktigt att du bad om hjälp,,,Man orkar mer än man tror ,, och det gör du ,,för du är otroligt stark,,Kämpa på Sandeda.

Älskar dig,,Många varma kramar

2010-02-19 @ 12:21:50

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0