Dagen idag...

Ja, den har varit ganska tuff...men har försökt hålla igång också och tack vare personalen så har jag fått den hjälp jag behövt.

Det blev en tur till djuraffären idag. Inhandlade ett till "rör" plus en såkallad "kisslåda". Försöker få Hugo och Snus till att lära sig KISSA i den och inte LIGGA samt dra dit maten och ÄTA i den :-) Haha...inte det lättaste dock. Hugo har börjat förstå det med absolut inte Snus. Det är så kul med deras olika personligheter ändå. Hugo är lugn och försiktig och Snus är....ja, han får verkligen sina ryck. ADHD kanske? Men han verkar lite speciell och överaktiv....MYCKET mer överaktiv än Hugo.

Här kommer en bild på deras nyinredda bur:


De fick sitt första "bad" idag också. Det behövdes verkligen. Dom typ stank och under "badet" så va dom jätteduktiga. Men en väldigt kul grej va att Hugo (den lugna, lite rädda) klarade det mycket bättre än Snus. När det va Snus tur att bada pep han och gjorde ifrån sig en massa skumma ljud...precis som om jag plågade honom. Kändes i hjärtat dock när han lät sådär. Men lite, lite kul ändå (om man får säga det) eftersom NU va han INTE så tuff...haha..

Sen så lät jag dom springa runt i min säng för första gången. Hade lite RiceKrispies så dom kunde få lite belöning när dom kom fram till mig. Hugo förstod detta direkt...dock inte Snus...haha....såklart!

Hugo

Båda två klättrar lite på mig.

Dom är så söta när dom ställer sig på bakbenen. Dom skulle utforska såklart :-)

Helt plötsligt kom Hugo fram till mig, klättrade upp och gav mig en liten "puss" (?) på kinden

Nu tänkte jag säga godnatt....
Så sov så gott allihopa

Kommentarer
Postat av: moomer

duktigt att prata om det, och med personalen,, kämpa på,, gumman,Kramar



såå sööta de är,, skulle nooog nääästan vilja hålla och klappa dem???:-0:-0

2010-02-18 @ 07:39:19
Postat av: tiger

dom verkar ha blivit mycket mer tama, eller? kanske borde jag våga mig dit och titta lite igen. men med buren stängd och dom innanför och jag utanför! ;) kramar!

2010-02-18 @ 09:25:56
URL: http://madebytiger.blogg.se/
Postat av: Anonym

snygg blogg! :)

2010-02-18 @ 13:28:24
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är en riktig kämpe!!

Du är stark!! Stor eloge till dig själv gumman :)

Så söta Hugo och Snus är!

2010-02-18 @ 15:09:26
Postat av: Krullan

Alltså jag ääälskar Snus! Han är en liten Diesel, med sina knäppa ryck. Hoppas, hoppas, hoppas bara att han blir tam. Som Hugo verkar kunna bli... De har säkert blivit skitstora nu, jag måste träffa dem snart.



Underbart att du bad om hjälp, att de kör dig någonstans så du får rensa tankarna lite.



Ps. Jättefin bur. <3

2010-02-18 @ 16:38:55
URL: http://krullan.blogg.se/

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback