Min lilla prinsessa!


Jag fullkomligen älskar när barn kommer upp i åldern då roliga kommentarer börjar komma. Jag har fått för mig att det är vid (tidig) 3-års åldern. För minns när Jessikas dotter, Emma, va i den åldern och hon, kan jag säga, kunde ha kommentarer som gjorde att man skrattade så tårarna ibland sprutade.
Det bästa med barnen är ju att de verkligen är helt allvarliga och tycker bara de vuxna är allmänt korkade som helt plötsligt börjar skratta.
Nu har lilla Molli börjat med kommentarer också. Tänkte skriva ner vissa. Som sagt det är förmodligen 1000 gånger roligare att höra det än att läsa om det. Men kul att ha sparat här på bloggen också:


Detta sa hon för flera månader sedan. Efter att ha fått ett par komplimanger så säger Molli, med utslagna armar och upphöja ögonbryn:
-"Mamma, jag tror alla bara älskar mig!"

Nu kommer det två incidenter som hänt när hon och mamma varit i FolketsPark....

En äldre man låg en bit bort på gräsmattan och sov. Molli gick fram och ställde sig nära, hon stod i flera minuter och bara tittade. Efter en stund, fortfarande ståendes precis intill honom, skriker hon bort till mamma:

-"Mamma, han är dööööd!"

Och där stod mamma en bit bort och försökte tysta ner henne med allt som kallas kroppsspråk, sån tur va så reagerade inte mannen...han sov vidare. Kanske inte så konstigt hon trodde det, jag menar han borde ha sovit ganska hårt..haha
.



En annan gång så stod mamma och pratade med en vän och Molli stod brevid. När vännen gått så vände sig Molli om rynkandes på näsan och sa till mamma:

-"Mamma, jag gillar inte honom mycket. Han har faktiskt ingen fin rumpa."

De var självklart inte ensamma utan en massa folk hörde detta och vek sig dubbla av skratt. Undra hur mamma kände sig då?!


Idag fick jag ett sms där mamma berättade vad Molli, verkligen helt plötsligt, hade kommit och berättat för mamma:

-"Jag växer mycket, jag ska snart få stora boppar som du och bli lika stor som du och pappa. Inte Diesel för han är bara liten och har en liten snopp men han tycker om mjölk. Det gör jag också men inte Kalvinmjölk."

För att denna historien ska bli lite mer lätt att förstå så tänkte jag informera om lite saker..haha.. Diesel är ju min kusins söta hund. Molli verkligen avgudar honom och pratar och frågar om honom jämt. Men så va det såhär att en dag då Molli och lilla Diesel hade träffats så berättade Molli för mamma på kvällen att Diesel har en "liten, liten, liten snopp". Alltså, hon hade förmodligen sett hans lilla, lilla snopp...haha.. Så där kommer den biten in. Det där med mjölk är att, Molli gillar inte mjölk, och har aldrig gjort det. För ett tag sen så va mamma och Molli i FolketsPark och då hade "Kalvin" varit där. Molli blev livrädd och skrek att hon "inte ville se honom!"...haha...kan förstå henne. Han ser så söt ut på bild men helt plötsligt är han gigantisk, jämfört med henne. Jag menar, hon förvänta sig nog ingen vuxen man i ko-dräkt. Aja, där kommer iallafall förklaringen till mjölken också.

Senare idag så fick jag ett mms på en tårta. Molli hade gjort hela tårtan heeelt själv för att ge till sin pappa. Såhär fin blev den =)



Efter en stund sa hon till mamma, med väldigt nöjd röst:
-"Ååh, mamma, den e fantastisk!"

Haha...det är min lilla knas till syster! Men älskar henne så mycket så hälften hade räckt =)
Nu lite foto på henne...från 1 år till 3år.













Ha det så bra allihopa!

Kommentarer
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

*SVAR:* jaa de är bäst :D

2009-07-09 @ 18:05:51
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: Krullan

HAHAHAHA =) Älskar småbarns historier och kommentarer. Speciellet Mollis! De är helt enastående !!!!!!!!!!

2009-07-09 @ 21:41:06
URL: http://krullan.blogg.se/

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback