Min helg...

I fredags så va det ju så att jag åkte hem till min bästa vän. 
Hon har flyttat till Limhamn och jag va jättespänd för att få se deras nya lägenhet. När jag lyckats hitta rätt buss och hoppat av på helt rätt ställe (vilket är ett plus för mig..haha) Så mötte Tronde upp mig. Vi gick och handlade inför kvällen och hyrde tre filmer. En komedi och två rysare! Ja, jag brukar aldrig, aldrig vilja se det...men idag blev det två!!! 
Lägenheten va helt underbar! Jag vet inte vad det va som jag föll sådär massor för. Den va stor, hade världens mysigaste innergård, den hade stooora fönster, en supermysig planlösning, en helt ny balkong. Ja, den va helt enkelt jättefin bara! Lite utomlandskänsla på den.
Vi satte oss nästan direkt framför första rysaren och åt mozarella-pizza. GOTT! =) Senare blev det chokladpudding och godis. Ja, behöver jag säga att helgen blev gaaanska onyttig?! Men precis så som jag vill ha det...haha... 
Rysarna va bra..men..ändå inte jättebra. Ganska tråkiga slut faktiskt. Men komedin va super! Haha...såna filmer går alltid hem för mig! =D
På lördagen så va det planerat att jag skulle åka hem. Planerna blev dock ändrade.
Min älskade lilla vän har en magsjukdom men har inte haft "problem" med detta på ganska länge.
Helt plötsligt fick hon ont...riktigt, riktigt ont! Det slutade med att hon låg på golvet, kunde inte röra sig, va helt vit i ansiktet och svettades massor (pga smärtan). 
(Trondes mamma (och sambo) va bortresta och skulle komma hem först på söndagkväll)
Jag ringde först sjukvårdsupplysningen, fast jag hela tiden förstod att det hon behövde va sjukhuset. Jag har själv liknande problem med magen och förstod hennes smärta. Men jag ringde ändå sjukvårdsupplysningen och där fick jag direkt numret till ambulansen-ett nummer man ringer då det inte är livshotande. Detta fick jag göra då jag inte har varken körkort eller bil och hon låg som sagt fortfarande ner och kunde absolut inte röra sig.
Ambulansen kom tillslut och hjälpte henne ut. Usch, det va så hemskt att se henne må sådär! Det är så orättvist! =(
Men..men..timmarna gick på sjukhuset ,hon blev undersökt och de konstaterad att det va hennes sjukdom som "spökat" och de hittade inget mer. Skönt! Efter att det gått lite längre tid så mådde hon bättre och bättre. Hon fick utskrivet smärtstillande och fick valet att åka hem eller stanna. Vi åkte hem. 
Jag stannade en natt till och kvällen blev lugn framför KingKong. Fast kan ju erkänna att det blev ganska mycket skratt, trots allt, ändå! Trondes smärta va, som sagt, mycket bättre. 
Jag gick ut för att röka och missade en scen i filmen KingKong som jag ville se. Det va självklart inget viktigt...men vem tror ni skulle härma och visa denna scen för mig sen?! Jo, Tronde! Haha..hon va som sagt liiite "flummig" utav smärtstillandet och ville mer än gärna visa exakt hur denna scen gick till. Det bästa va att hon härmade bara KingKong...haha...där satt vi i soffan. Precis varit på sjukhuset, åkt ambulans, varit nervösa...och nu satt hon på knä i soffan och lät  som en gorilla...för att visa mig denna scen.. Haha! Ja, man skulle nog varit där!
 
Ja, det har varit en upplevlserik helg. Men oj vad kul jag har med henne! Vi kan börja skratta åt ett enda ord för att vi båda förstår vad som är kul...eller för att vi båda förstår hur olika vi tänkte. Ja, svårt att förklara...det har, trots sjukhusincidenten, varit en toppenhelg spenderat med allra bästa vännen min!

Det va min helg. Kanske uppdaterar lite senare.

Ha det så bra allihopa! 

Kommentarer
Postat av: a





Låter som en rolig kväll :)



2009-07-13 @ 16:00:24
URL: http://alexandradr.blogg.se/
Postat av: A l b i n - B i b l o g g e n

tack för din röst! =

2009-07-13 @ 16:28:24
URL: http://siigutarious.blogg.se/

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback