Tvåtusenåtta...

Ja, en vecka in på det nya året har gått och jag har, genom att titta igenom massa bloggar, blivit sugen på att försöka sammanfatta år 2008 som så många andra gjort. Att jag dock är en vecka sen gör väl inget? Bara typiskt mig =)



I början på året så blev det att åka till Göteborg och spela Gothia Cup med världens bästa innebandylag!




Jag insåg att jag verkligen älskade att rida...islandshästar... Jag började rida i Höllviken på "Näsets islandshästar". Uteritter, "strandgalopp", ja, det va helt underbart! Favorthäst hann jag få före jag tyvärr va tvungen att sluta... Feill eller "Fille" som han kallades va favoriten....piggast såklart!! =)




Pappa förlovade och gifte sig vilket innebar att jag fick en UNDERBAR "plast-syster".



Jessikas katt Maja, som jag va med och valde ut som kattunge, är nu cirka 6 år gammal. ÄNTLIGEN fick Maja två bedårande, efterlängtade kattungar...hmmm...efterlängtade? utav mig iallafall =)



Under hela min uppväxt har min familj alltid haft något typ av djur. Tyvärr gick vår gamla, gamla hund "Flippe" bort...det blev så tomt. Bestämde mig sen för att skaffa en råtta... Elliott fick han heta (fast jag ångrar mig nu, ÄLSKAR det namnet, vill ju mitt barn ska heta det...haha)






Jag fick tillbaka en alldeles underbar och efterlängtad kontakt med min kusin, Caroline!




 
Molli fyllde två och hade, enligt mig, den häftigaste tårtan jag någonsin sett! Jag va dessutom MEGA blond...hmm...märk väl att det va i denna veva jag även fick kontakt med min kusin...hahaha...



Vi hade en oförglömligt, rolig personalfest hos Lotta. Hennes man va helt underbar och serverade oss under hela kvällen, trots vi blev lite jobbigare o jobbigare ju längre tiden gick..haha.. Övernattning för vissa blev det med.



Min första och därför VERKLIGEN EFTERLÄNGTADE utlandsresa. Något jag tjatat om och drömt om sen jag va liten...."att åka utomlands"
Nu blev det äntligen av och det va helt underbart. Vi åkte till Mallorca och hade fint väder hela tiden...nästan...
Denna bilden är helt klockren, jag i poolen och Nicole (foten) på solstolen, för det va så att dagarna såg ofta ut såhär att förmiddagen spenderades i solen vid poolen. Jag pressade under solen så mycket jag kunde, såklart =) , och svalkade mig i poolen efter en stund. Nicole hade fått för sig att hon absolut INTE skulle ligga under något parasoll fast man såg hon led i solen, hon t.om. däckade i solen så trött o varm hon förmodligen va...vi försökte i smyg, när hon somnat, sätta parasoll över henne men märte hon det blev hon rasande...haha...hon och hennes idéer. Ja, det va kul!





Andra "hårförändringen" sen jag börjat umgås med kussen-min igen...haha...ja, hon införde LÖSHÅR till mig och det va inte bra. Eller bra va det för jag älskade det...trivdes i det...men blev beroende och väldigt förtvivlad nu när jag fick ta av det igen...haha...



Jag besökte min faster o farbrors nyinköpta hus i Överlida, tillsammans med kussen-min och Jecka. Jag va även inne på Ullared..eller Gekås...vad det nu heter för första gången..ja, första gången...haha..galet stort och galna tanter. Men kul. Huset deköpt i Överlida va så mysigt, utsikten va underbar och ja...hela omgivningen i skogen va så perfekt! Rådjur såg vi dessutom..i trädgården!!!! =)



En varm sommar som spenderades MYCKET i kussens pool med badgalna Jecka =)



Jag åkte till Ven för första gången tillsammans med Malin, Jessika och hennes barn Mimmi och Emma. Det var en VARM dag och cyklade gjorde vi massor, såklart. Jättemysigt!


     
Många fler, roliga o oförglömliga utekvällar än någonsin tillsammans med gamla som nya vänner.

   
Lagfester med världens bästa lag! Många nya spelare har börjat OCH Jessika började spela i vårt lag...något vi pratat om i så många år men nu när vi äntligen blivit ett "damlag" kunde hon börja med oss. Kul!



Jag har sett VÄRLDENS FINASTE "Änglaspel".



Jag hade nog den roligaste julafton någonsin! Hahaha...



Helt klart den bästa nyår någonsin! Tack J o C!


Ja, detta va en ganska kort sammanfattning av hur jag har spenderat mitt 2008.
Före jag satte mig ner och gjorde denna sammanfattning så såg jag faktiskt, helt ärligt, ganska dystert på 2008...eller dystert och dystert, kanske mer som "tufft" vilket det självklart blir om man tänker på allt det negativa. När jag nu gjort klart denna sammanfattning och detta lilla "bildspel" så ser jag verkligen hur underbart detta året också har varit. Saker jag inte heller kan visa med bilder är egentligen något utav det viktigaste:


♦Jag har tagit  tag i vissa saker jag aldrig förut kunde drömma om att ta tag i,
♦Jag har lärt mig mycket om människorna omkring mig...
♦...men framförallt har jag lärt mig mycket om mig själv,
♦Jag har lärt mig (lär mig) se saker ur andra perspektiv,
♦Jag har lärt känna nya människor jag ALDRIG vill släppa taget om =)


Kommentarer
Postat av: Krullan

Vilket härligt år det blev :) Det är det som är så bra med resumér, för man ser allt det roliga även om det varit extremt jobbigt för dig.



Du har fått mail, skickade till hotmailen.

PUSS

2009-01-07 @ 19:46:37
URL: http://krullan.blogg.se/
Postat av: Linn

Det lär ju inte vara Jessika som ville att Maja skulle ha ungar iallafall :)

Hoppas allt är bra med dig!! God fortsättning!!!

dags att träffas snart, fått tag på en egen lägenhet nu inne i stan... mkt skönt...

Kram Linn

2009-01-10 @ 12:46:47

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0