Onsdag 11/2-09


 
                 

Titta vilka två sötnosar jag får lov att ta hand om under dessa två veckor jag passar ett hus i skanör. Haha...Simson, papegojan, är helt otroligt rolig och pratar massor! Han kan säga allt ifrån:

Hej Simson...
Hej Skit!
Hellooo darling...
Hej gubben...
Haaaalåå...
Hejdå!
Godnatt!
Ojojoj...
Ajajaj...

Hur e det med oss idag?
Hur e det med dig?
Är det bra idag?
Ska du komma?


Saker han lärt sig säga till hunden =)
Kom då...
Gå och lägg dig!!!
FY dig!!!
PAssA dig!!!


plus några namn i familjen kan han kalla på =)

Detta är inte ens hälften utav det han kan, bara så häftigt att en fågel kan lära sig prata och t.om. prata vid rätt tillfällen!..haha..häftigt tycker jag!



Att hunden Sep är som en stooor valp är också helt roligt. Han beter sig som en valp trots hans "valpår" passerat för länge sedan..haha... Roligast är när den "störiga-valpen" Sep få ett ryck att reta upp papegojan genom att hoppa upp på eller runtomking buren samtidigt som han gnäller. Simson blir du sur men inte sur genom att ge ifrån sig "papegoj-läten" utan istället skriker "Gå och lägg dig!" eller "FY dig!" eller "PAssA dig!"..haha...roligast är sen när Simson istället retar Sep genom att först säga "Kom då.." och Sep kommer fram till buren och väl framme vid buren skriker Simson "Gå och lägg dig!" och så kan dom hålla på en stund...upprepa allt detta..HAHA! Ja, det är jätteroligt att bara sitta och lyssna på dom helt enkelt. 
 Att en papegoja kan styra och reta en hund genom att ha lärt sig människo"läten" är ganska komiskt tycker jag =)


Som sagt så ska jag nu bo här i lite mer än två veckor vilket känns skönt för jag är nära träningen och så =) Men samtidigt saknar jag mitt rum och alla i huset! För jag älskar verkligen mitt rum =) Nog mycket för jag precis, precis flyttat och så ska jag va borta i mer än två veckor direkt. Aja...snart ska jag hem igen =) Måste bara få visa bilder på mitt nya rum. Så stolt för jag tycker faktiskt det är jättemysigt =) Kanske inte så lätt att se, klippte ihop lite bilder bara.
Och jepp...det e dinosaurier längt upp på väggen. Men dom är faktiskt fiiiina! =) haha...







Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är skitfint :)

Kul att du fått iordning .

Kram

2009-02-11 @ 16:03:46
Postat av: Tenderee

Så fint du har det Sandra och vad skönt att du trivs i huset!

Kram Lotta

2009-02-11 @ 19:31:42
Postat av: Tenderee

Så fint du har det Sandra och vad skönt att du trivs i huset!

Kram Lotta

2009-02-11 @ 19:32:01
URL: http://tenderee.blogg.se/
Postat av: Krullan

Ojojoj, nu har jag mkt att säga.



FAN vad mysigt ditt rum är. jag älskar det. Är så glad för din skull. Dinosaurierna var jätte söta :) och alla dina älvor och allt lila. SÅ FINT! DET ÄR SÅ DU!



Jag ÄLSKAR papegojor. och helt sjukt att Sep och han kommunicerar på ett sådant roligt sätt. Jag skrattade när du ringde så jag kunde lyssna och jag skrattade nu när jag läste det. Hahaha, "Kom då" sen "PAssA dig"....



Vi måste ses snart och ringas snart, du svarade aldrig innan.

PUSSIS

2009-02-11 @ 23:54:55
URL: http://krullan.blogg.se/

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0