Snölykta!

Japp...det har jag gjort idag och den va så jobbig att göra att den förtjänar ett heeelt eget inlägg..haha..
Jo, nu ska jag berätta. Jag får för mig att göra en såndär "snölykta" och den SKA va klar och tändas på kvällen. Jag sliter med att föröka göra dessa "bollar" men inser ganska snabbt att det är lönlöst...snön va INTE kramgo =) Jag fyller då en papperskorg med snö (hittade ingen hink) och ställer in denna ett tag.
Sååå tänkte jag, nuuu kan jag göra snöbollar. Snön blir nu lite "töig" och därför kramgo =) Jag gör en massa bollar och när jag ska lägga ut dom, på min väl valda plats, så börjar man ju med ett lager sen nästa, sen nästa..ja, osv... Men då märker jag att snöbollarna snabbt fryser till typ is och absolut inte går att fästa sig i varann. Jaha...hur ska jag göra nu?
Absolut INTE ge upp iallafall! Haha...ja, jag vet...kanske barnsligt, men snön har hållt mig fullt sysselsatt idag!
Jag tar nu dessa is-bollar och före jag sätter en och en på varann så häller jag lite,lite varmt vatten och snabbt sätter ihop dom. JÄTTENÖJD med mitt resultat (tänker jag) har sista is-bollen kvar och...*kraschjkfllswd*....allt ramlar ihop! Suck...jaja...bara att börja om!
Dåååååå gick det! TILLSLUT blev det en liten halvsne snölykta!
Precis klar!
Tänd med två värmeljus
...och nu lite senare på kvällen
Nu ska jag gå och pyssla lite kort till min syster!
Ha en fortsatt trevlig kväll allihopa 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jättefin Sandra!

Ha det bäst <3

2009-12-17 @ 19:16:47
URL: http://tenderee.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken kämparglöd du har syster! Starkt jobbat med de dära snöbollslycktbollarna! Du är verkligen smart! MÅSTE snart ses!! Hallå, det var ju flera dagar sen ju! Men jag kommer iallfall i morron till DVS :) Så jag hoppas vi ses där.

Love you!!

2009-12-18 @ 01:27:27
URL: http://mostermaliin.blogg.se/

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0