Snöig helg...

...helgen spenderas nere i Skanör hemma hos Jessika och hennes barn...massor med snö. Vem tror ni är glad?!
Barn plus snö kan bara innebära...ja, jag låter bilderna tala för sig själv =)





Vid lunchtid så hann barnen ut före mig och Jessika till backen precis i närheten.



Jag, Jessika och Lotus redo att gå till "backen"/lekplatsen för att möta upp barnen...



...såklart en massa pulkaåkning direkt!



...sen pulka i tunneln...det gick suuupersnabbt!



...det gick ganska snabbt utan pulka med...


(jag och Mimmi)
...efter någon timme så gick vi in för att värma oss, dricka varm oboy och äta lite mackor...



...sen bestämde vi oss (jag, Mimmi och Emma) för att packa med matsäck och gå till en annan backe ännu längre bort...



...va tvungen att fota den fina "Julgranen" i rondellen...



...helt plötsligt lägger sig Mimmi ner och gör två snöänglar. En på vars en sida utav en stig. Hennes kommentar va: "Jag ska bara göra så att dom som går här bli lyckliga! Det blir dom nog när dom ser två änglar..."
Lite längre bort..nästan framme...så ville vi alla göra vars en snöängel:







Förklaring till varför Emmas blev upp och ner: Vi hoppade alla in en bit på helt "ny snö". Men Emma halkade och blev liggandes på "fel håll". Vi skrattade hysteriskt allihop för det såg så roligt ut. Emmas kommentar:
"Om du lägger ut bilderna på din blogg måååste du berätta att jag ramlade"
Haha...verkligen älskar barns kommentarer!



Efter en massa pulkaåkande på den andra backen blev det fika och varm oboy.



Före vi bestämde oss för att promenera hem så gjorde vi en massa snöbollar. Dessa skulle vi använda för att göra snölyktor. Men...men...att jag inte lärt mig! När vi väl kom hem så va de typ frysta till is och gick INTE att sätta ihop och göra snölyktor utav. Så vi gav faktiskt upp!! Haha...men de kom till användning ändå...




Lotus verkligen ÄLSKAR att fånga dessa roliga "bollar"...haha..


Ja, detta va min lördag, visat i bilder!

Hoppas ni haft lika kul i snön som jag ;-)


Kommentarer
Postat av: FRIDAHCHARLOTTA

**



taack, så roligt att höra :) Hur är läget ?! önskar dig detsamma:)

2009-12-19 @ 23:33:45
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/
Postat av: Malin

Sååå härligt det ser ut=)

2009-12-19 @ 23:37:30
Postat av: Mia

Gud vad mysigt. Jätte härlig blogg och vackra bilder! :D

2009-12-20 @ 01:35:26
URL: http://lillablondy.blogg.se/
Postat av: FRIDAHCHARLOTTA

**



jaa, men precis,:D:D Sommaren är topp för mig också!:) Hur har du det denna söndag?!:)

2009-12-20 @ 13:48:06
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/
Postat av: Mia

aaaww tack ska du ha! :D Så himla gullig hund ni har!!

2009-12-20 @ 13:52:48
URL: http://lillablondy.blogg.se/

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0