Snart gäller det!

Ja, nerverna känns verkligen! Som om dom nästan är utanför kroppen...haha...om man nu kan säga så.
Svårt att förklara!
Jag kan väl erkänna jag ändå känner en liten lättnad över att ha fått reda på vad man "lider" utav (PTSD) och inte att jag har en "hittepå-diagnos" som en annan gått och sagt. Det har varit en ganska tuff väg hit men jag har lärt känna två människor som planterat sig i hjärtat
  (som Malin oxå skrev). Det är något visst helt enkelt. Att träffa människor som man känner igen sig i. Man lär sig massor och man får någon speciell kontakt som inte går att beskrivas med ord! Det är en kontakt som är så stark att man nästan är säker på att den inte bryts...vilket är en väldigt sällsynt känsla för min del. Den är skön! =)
Jag kan också erkänna att jag inte bestämde mig för att ta emot hjälpen jag blev erbjuden förrän efter besöket på Orana (Äsphult). Jag är nervös...men...det va så fint! Ligger på Linderöds Åsen, är en stor gård som ändå är nyrenoverad och modern, massor med hästar, ett ridhus och hundar finns där. Man får inreda rummet själv (vilket jag älskar att göra) och jag har, såklart, redan börjat planera...lila och svart ska bli "basfärgerna" där. Kan inte släppa färgen lila...fint! Har fått några minnesvärda och betydelsefulla presenter utav de personer jag nämnde tidigare...det följer också med upp! Ni glöms aldrig!
En annan sak som va så himla "roligt" va att jag egentligen inte ridit "vanlig" häst sen jag var liten men de hade precis fått dit två islandshästar också. För något år sedan så red jag islandshäst och det va helt underbart!
Fick tyvärr sluta då ekonomin och tiden inte räckte till. Men nu ska jag ta upp det igen!




(Bild från när jag red islandshästar)


Kommentarer
Postat av: Malin

Sandra, jag blir helt rörd utav det du skrivet om mig. Du ska veta att du betyder så oerhört mycket för mig.. och du..jag förstår exakt vad du går igenom och hur du känner i de olika situationerna som uppstår.

Du är en stark person, med ett stort hjärta och en vilja utan dess like! "De" personer som tror något annat, kan gå och dränka sig i toalettstolen eller något ;) "De" personer som valt att gå "miste" om dig, dom har verkligen gjort ett väldigt STORT misstag!!

Men jag finns för dig! Jag tror på dig, jag vet hur du känner och mår. Jag har förståelse och jag vet!



Älskar dig syster!

Tack för att du är du! <3

2009-12-02 @ 23:18:29
URL: http://mostermaliin.blogg.se/
Postat av: Lotta

Så underbart att du hittat en så fin vän,jag läste lite om vad hon skrivit om dig på sin blogg och allt stämmer verkligen,du är en fantastisk människa och jag saknar dig jättemycket på jobbet,inte många är så rätt på en arbetsplats som du var hos oss....jag kommer snart och hälsar på,jag jobbar hela långa helgen så det får bli nästa vecka.Kram på dig fina Sandra

2009-12-04 @ 07:58:02
URL: http://tenderee.blogg.se/

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0