Minnen blandat med nytt!

Underbar dag igår som spenderades med min älskade "gamla vän och klasskamrat" och med min älskade "nya vän och syster"
 

 
Jag fick visat upp lite utav mina "verk" från GruppEmilia och även lite dikter m.m. jag gjort. Blev helt glad när en som såg detta ville skriva ut min ena dikt. Det värmde! Mitt "värde lyftes lite direkt" Tack Martina


Efter att ha besökt Malin i hennes lägenhet så följde hon med mig tillbaks och då kom Chris på besök. Vi gick sen mot "stan" och Malin skulle då vidare med sin syster så jag och Chris gick till Valen. Vi kunde självklart inte låta bli att gå in i djuraffären =) Vad tror ni inte dom ÄNTLIGEN fått in för slags djur där?! Jo, tre små tamråttor. Dom va helt underbart söta! Ska, ska, ska skaffa mig två stycken någon dag. Men lilla Elliott kom såklart upp i huvudet igen och känner faktiskt saknad efter honom idag. Han följde med på mina "resor" och va med om mycket trots han inte blev så gammal.




Jag skulle senare ner till Skanör för att sova hos Jessika. Egentligen planerad träning men den blev tyvärr inställd. Vill tacka laget för att ni förstod och inte "dömde" mig när jag, efter matchen i fredags, berättade om min sitation just nu. Vi måste hålla kontakt! Bästaste laget



Jag och Chris tog bussen ner tillsammans och jag tackar er (Susanne & Peter) för ni också finns

Senare mot kvällen, när jag kommit hem till Jessika, så gick jag en långrunda med Lotus.


Jag gick förbi min farmor och farfars gamla hus. Stannade en stund och tittade. Fick massor med minnen. Det va såhär att min farfar planterade enbuskar i samband med min födsel och berättade ofta, lite stolt, att dom va lika gamla som jag. Jag verkligen älskade och älskar min farfar och farmor
  Jag minns när jag va liten och åkte hem till dom efter skolan och jag grät när jag inte förstod matteläxan. Farfar va grym på matte och hade sånt tålamod med mig. Efter läxan så brukade jag rita...jag älskade att rita. Farmor satt alltid med. Dom berömde mig ofta för mina "verk" och farmor brukade t.om. skicka in mina teckningar till tidningen i såna "teckningstävlingar" och jag kom med ett par gånger. Man vann en liten slant men jag brydde mig inte om på vilken plats jag hamnade på eller pengarna man vann. Min teckning va ju med i tidningen! =)
Jag minns när farfar ofta berättade hur det gick till när han blev sjuk och fick "släppa" ifrån sig butiken "Göranssons". Han berättade att han va riktigt dålig efter att ha fått en propp i hjärnan (om jag minns rätt) och han brukade berätta att det va i samband med när jag föddes. Han sa han kände han nästan hade gett upp men när mamma kom in med mig, ganska nyfödd, så sa han att han fick "kraft igen". Han klarade sig igenom detta och blev frisk tillslut.
Jag minns när man kom dit och dom ville man skulle äta. Farfar satt alltid brevid och tittade på när jag åt, gick och hämtade mer mat och sa hela tiden "ska du inte ha lite mer"...ibland skrattade han till och sa:

- "Jag gör precis som min farfar gjorde när jag åt hos min farföräldrar"

Fina minnen...


Jag plockade en liten gren från en utav Enbuskarna igårkväll. Inplastad och sparad i min dagbok.


Kommentarer
Postat av: Krullan

Shit vad längesen det var jag träffade Chris. Galet längesen...



Nä, nu är det slut med helblondt. *tears!

Älskar dig, be brave! Puss

2009-12-09 @ 23:38:24
URL: http://krullan.blogg.se/

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0