"Emmas kommentarer"

Ja, som ni kanske märkt förut så älskar jag barns kommentarer. Har skrivit ner lite kommentarer från min lillasyster Molli i tidigare inlägg. Men nu måste jag skriva ner en kommentar Jessikas, yngsta dotter Emma, sa häromdagen. Det är såhär att Jessika har två döttrar: Mimmi född -99 och Emma född -00. Dom har verkligen heelt olika personligheter...vilket såklart inte är något negativt. Men den yngsta dottern, Emma, har sen hon va tre år kommit med såna roliga kommentarer som gjort man vikt sig utav skratt. Nu häromdagen kom hon med en till...en jag bara MÅSTE skriva ner =) Först vill jag visa lite bilder på henne....kanske genom dom förstår ni att hon verkligen är en liten "knas-unge" med full av "skit" =)
(Fotot Ovan) En liten, liten "skit" som fått tag på min bh =)
(Fotot Ovan) Fotot till höger minns jag så väl. Emma kallade och kallade och när man väl hittade henne (i klädkammaren) så låg hon på kattens "plats"...haha...
(Fotot Ovan) Fotot till höger är bara superfint på henne och Lotus uppe på studsmattan. Och ja, fotot till vänster...hon är i badkaret, trots "armpuffarna" =)
(Fotot Ovan) Fotot till vänster måste jag bara förklara. Det va såhär att när Emma va yngre så hade hon många skumma idéer för sig. Sånt som man tillslut blev JÄTTEIRRITERAD över ibland. Exempel:
Fick hon en droppe, ja, en droppe (inte överdrivet) vatten på något utav sina klädesplagg så skulle dom snabbt av!
En annan sak va att hennes strumpor skulle sitta perfekt...detta kunde ta evigheter trots stress till skolan.
Sen en sak som förklarar fotot till vänster. Hon hade en period då hon tvunget skulle va heeelt naken om hon skulle gå på toalatten. Ingen förstod varför, hon bara gjorde så. På bilden så hade hon precis fått på sig alla ytterkläder (det va vinter) och hon hinner inte ut förrän hon känner hon måste på toaletten. Hon hann inte få av sig alla kläder här eftersom hon fick ta av sig alla ytterkläder först. Men man ser ju på byxan att hon verkligen försökt hinna...hahaha...ja, detta är Jessikas egna "Knas-Emma"
(Fotot Ovan) Midsommar 2008
(Fotot Ovan) Midsommar 2009

Jessika och barnens pappa är skilda men de bor bara ett par hundra meter ifrån varann. En morgon då barnen hade "pappa-vecka" och Jessika passade på att sova ut så ringde det helt plötsligt, kl.08.00, på ytterdörren. När Jessika öppnar så möts hon utav en storgråtandes Emma (deras pappa hade åkt till jobb) Emma gråter och säger att Mimmi och hon börjat bråka och att Mimmi slagit henne "jätte, jättehårt" i huvudet. Jessika försökte lugna henne och kände mer "suck, ännu ett bråk". Emma säger sen:
-"Men hon slog mig sååå hårt i huvudet att jag är yr"
Då blir Jessika lite orolig och frågar:
-"Är du yr Emma?!"
Sen kommer det bästa:
-"Det va tur jag hade hjälm på mig annars hade jag kunnat få en hjärnskada"


Ja, haha...hjärnskada? Av alla ord, vet hon ens vad det innebär? Fast ballast va ju att hon hade hjälm!
Älskar dig lilla Knas-Emma 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha skrattar så jag kissar på mig!

Kommentaren -"Det va tur jag hade hjälm på mig annars hade jag kunnat få en hjärnskada"

Var ju helt klart bäst!! gud vilken underbar tösabit :)

2009-12-12 @ 23:12:51
Postat av: Jessika

Jag älskar också henne...hon får mig att le tusen gånger om lika ofta som hon kan göra mig galen!

2009-12-13 @ 10:15:51

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback