Torsdag 27/11-08

Som vanligt dålig uppdatering....fast inte så mycket som hänt så jag skyller på det =)

Ja, snön har ju kommit och försvunnit igen men i söndagskväll så hann jag med lite snöbollskrig med Kulle, Molly och Melvin. Ja, när det väl kommer lite snö här nere så får man väl lov att va barn på nytt en liten stund? Haha..det va kul iallafall....

I måndags så fick jag skjuts och sällskap av Malin före mötet vilket va mysigt. Ja, kronprinsen är inte alltid så jättekul att gå på men det bev ett ganska spännande besök ändå. När vi går och tittar inne på Lindex så blir en vuxen man tagen för snattning...piiiinsamt när vakterna ber honom ta fram det han har i fickan och det är en massa smink som han påstår han ska betala och ställer sig i kön...tillslut fick han ju erkänna han inte skulle betala då det skulle blivit rätt så dyrt för smink som jag faktiskt inte tror han själv skulle använda =) Ja, Malin förstår...vi är lika nervösa och tyckte det va helt spännande och stod och låtsades titta på sjalar eller vad det va för att se och höra vad som pågick...haha...

I tisdags så va jag på sko-punkten och köpte mina första stövlar någonsin...blev glad =) behövde uppdatera mina skor då jag gått med mina adidas-skor gaaaanska länge så de knappt va "gå-bara" längre och endast en pina för mina tår som utav kylan endast blev vita och tappa känsel. Fast upptäckte ännu mer nu hur otroligt korta ben jag har. Perfekt med sko-punkten då man kan köpa tre  och betala för två. Ett par av skorna va ett par likadana stövlar Malin har...fast mina då sitter typ precis under knäna och henned en bit under...ja, korta ben har jag...men blev nöjd ändå eftersom jag inte tänkte på att de satt högt på mig förrän jag såg hennes =)



Ganska halvkass bild...men här är mina nya stövlar till mina kooorta ben..haha


Igår så gjorde jag något jag inte gjort på lääääänge. Jag träffa bästaste kompisen Tronde =) Verkligen jättemysigt. Vi fika på Espresso House, prata en massa, gick till JP-Hobby (min favorit-pyssel-affär) och besökte hennes mammas jobb då jag inte träffat Lena på hur länge som helt iheller. Tronde visade även sina nya smycken hon gjort...de är så underbart fina! Det går inte att förklara, ni MÅSTE se...hon skulle få hjälp med att starta en hemsida där hon ska sälja dessa smycken. Ska länka till den så fort denna sida startats. Det är inte vilka smycken som helst utan smycken hon "gjuter" i silver själv och använder även mycket läder. Ringar, armband..ja..verkligen hur fina somhelst! Ja, så denna dag va bara så mysigt. Saknat henne som in i...trots vi sen typ 11 års åldern kallat varann bästisar så har det de senaste åren kunnat gå väldigt långtid mellan gångerna vi träffas. Det kan gå nästan ett år...men när vi träffas är det precis som om vi setts dagen före. Ja...det är något speciellt med vår relation... Svårt att förklara, huvudsaken är att hon förstår. Vilket jag vet hon gör ♥  


Efter jag varit där så blev jag bjuden på middag hos Jessika och jag åt mest som vanligt..haha..och sen stanna jag där över natten. Underbart god middag och mysig kväll! Tack!


 


Idag blir det träning och längtar redan. Va jätterolig träning sist...mycket skottövningar och spelet såg mycket, mycket bra ut faktiskt så jag är mycket positiv till matchen på lördag! Känns bra!


På fredag blir det också lite innebandy. Fast då ska vi i damlaget försöka komma så många som möjligt och stötta herrarnas hemmamatch och därefter blir det kanske Kaptensgården allihopa. Kul!

Nu ska jag ta mig i kragen och försöka göra vid mig. (Huvudvärk idag med men går säker över snart)



 


Ha det bra!





Kommentarer
Postat av: Krullan

Ni är sååå fina! :) Jag vill se smyckena...

2008-11-27 @ 23:01:32
URL: http://krullan.blogg.se/
Postat av: Tronde

Hej Skruttan!!

Vill bara säga att jag blev så glad när jag läste inägget efter vår dag:) och att jag känner precis likadant! hur lång tid det än går utan att vi ses, så känns allting bara hur härligt som helst när vi väl gör det:) jag saknar dig redan! hoppas att vi ses i nästa vecka! puss och kram på dig, min allra bästa vän!

2008-11-27 @ 23:58:59

Lämna gärna ett spår:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback
RSS 2.0